Üdv, filmbarát!

Valami jó kis filmet akarsz nézni? Vagy csak meg akarod tudni, hogy melyik filmet kerüld el?

Gyere és nézz be és minden nap új filmmel várlak!

2012. október 17., szerda

Szemtől szemben a világegyetemmel - Hubble 3D

Hubble 3D - Szemtől szemben a világegyetemmel


Szerintem nincs olyan gyerek, aki ne akart volna űrhajós lenni. Én sem voltam kivétel és még ma is azt mondom, szívesen lennék asztronauta. Az űr mélysége és távolságai ugyanis lenyűgöznek. De tudom, ezzel nem én vagyok egyedül.

IMAX kamerával felszerelkezve és egy csapat űrhajóssal mentek ki a semmiségbe, hogy megjavítsák az űrfotós Hubble űrszondát. A kamera 11 napig forgott, felvette ahogy a legénység szorgosan dolgozik. Előtte mutat egy kis távoli gyönyörűséget, mint pl. az Orion-ködöt, melytől még én nekem majd' leesett az állam. 3D hatásával (ugye monitoron csak érezni lehet, de aki IMAX moziban látta, azt tapasztalhatta a esszenciális élményt) lenyűgöző precizitással mutatja be egész közelről távoli tájakat, bolygókat, kialakuló csillagokat. Nem, ez nem fekete-fehér képekből összerakott dokumentumfilm, hanem háromdimenziós, Avatar látványvilágát lenyomó képek és a munkát bemutató képek sem semmik - "a Földet életnagyságban látni!" - ahogy az asztronauta mondta. És ahogy a narrátor, a nagyszerű Leonardo DiCaprio felveti, hogy vajon mikor találunk olyan bolygót, mint a Föld, mely így vigyáz majd ránk...! Milyen igaza van.
Nem is beszélnék többet erről a remekműről, ajánlom mindenkinek. Játékidejét nézve pedig tökéletes földrajz órákra!


A film: 90%

színes, magyarul beszélő, kanadai dokumentumfilm, 44 perc, 2010

rendező: Toni Myers
forgatókönyvíró: Frank Summers, Toni Myers
zeneszerző: Micky Erbe, Maribeth Solomon
operatőr: James Neihouse
producer: Toni Myers
executive producer: Graeme Ferguson
vágó: Toni Myers

szereplő:
Leonardo DiCaprio (narrátor)
Scott D. Altman (önmaga)
Andrew J. Feustel (önmaga)
Michael T. Good (önmaga)
John M. Grunsfeld (önmaga)
Gregory C. Johnson (önmaga)


IMDb 7.7
PORT.hu 8.3 
RottenTomatoes 89% | 86%
Kritikus Tömeg 3.87


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése